Isnin, 15 Ogos 2011

Berniaga dalam bulan Ramadhan Al-Mubarak

sudah 15 ramadhan berlalu, telah banyak liku-liku yang perlu aku harungi lebih-lebih berniaga dalam bulan ramadhan yang penuh barakah ini. Bukan senang untuk berniaga dalam bulan ini dengan hanya aku, adik lelakiku dan emak yang berhempas pulas dalam menyempurnakan setiap kelengkapan dalam dunia bazar ramadhan. 3 hari lepas, hujan berturut-turut menbasahi bumi selepas asar iaitu rutin aku mula berniaga faham-faham sahajalah ramai pelanggan lari dek takutkan basah ditimpa hujan, semua itu aku reda tenang hadapinya. Ini semua rahmat dan hikmah yang Allah kurniakan. 

selepas ini, bermula pula aku meneroka untuk menjual kuih raya, huhuhu, tak tau lah macam mana gaya nanti harap semua dipermudahkan Allah SWT.

bulan ini memang penuh barakah tapi aku tidak mampu mengambil semua nikmat-nikmat yang Allah tawarkan dalam bulan ini, aku niatkan berniaga ini kerana ALLAH SWT agar ianya menjadi ibadah...(^,^)v

Tiada ulasan:

Catat Ulasan